danavdwaal.reismee.nl

Battambang

vrijdag middag werden we weer met de taxi opgehaald om weekend te vieren. de meeste gingen weer naar Siem reap. Ik & marloes bleven een nachtje in Siem reap. zaterdag ochtend om 07.30uur werden we bij ons hostel opgepikt om met de bus naar BattamBang te gaan. een wat kleiner plaatsje verderop, z'on 4 uur rijden. om 07 00uur stonden we klaar om eerst nog even te kunnen ontbijten. Het busje stond om 07.00uur al bij het hostel, dus tijd om te ontbijten was er niet helaas. het busje bracht ons bij het busstation waar we moesten overstappen om de bus die naar battambang ging, gelukkig hadden we daar even de tijd om een broodje te halen. De bus reis verliep prettig en bij het busstation in Battambang stonden er al genoeg tuk tuks te wachten. We hadden gelijk afgesproken dat we dr halve dag tour met de tuk tuk konden doen. we waren er om 11.30uur dus even lunchen en om 13.00uur stond de tuk tuk weer voor ons klaar.

als eerste waren we naar de bamboe train gegaan. dit werd vroeger als vervoer middel gebruikt maar nu was het een toeristische atractie geworden. je zit op een plaat van bamboe dat word bestuurd door een van de medewerkers, er zat nog best een snelheid in. het was 20 min heen en terug, onderwrg konden we genieten van het uitzicht, ook reden we onder een paar (hele) grote spinnen door, iets minder prettig ;)

de tweede stop was bij de killing caves deze zat op een grote berg, te voet zijn we te berg op gegaan het was een mooie wandeling, als eerste kwamen we bij de killing cave aan, een diepe grot waar veel mensen zijn overleden ( naar mijn weten 10.000) er stond nog een etalage met doodshoofden in de grot, het was vrij indrukwekkend. eenmaal bovenop de berg aangekomen was het uitzicht prachtig. rondom waren er nog verschillende tempels en wat grotten waar je doorheen kon lopen. Er waren ook veel aapjes ineens zie je groepjes apen overal vandaag komen echt een leuk gezicht, en dat maakt het jungle gevoel wel compleet. na 2 uur gewandeld te hebben waren we weer benenden aangekomen. We hebben daar even wat gegeten

rond 18.00uur kwamen de vleermuizen uit de grot om op zoek te gaan naar eten. Dit was wel het hoogtepunt van de dag, zoveel vleermuizen! miljoenen! en ze kwamen in een stroming naar buiten gevlogen. om 18.30uur moesten we weg want om 19.00uur hadden we kaartjes gekocht voor het circus. zelf toen kwamen de vleernuizen nog uit de grot.

het was een klein maar gezellig circus. de verhaallijn ging over de burgeroorlog en het opnieuw bouwen van een huis. tussen het verhaal door was er veel acrobatiek, dans en stunts. Ze maakte ook zelf de muziek, alles werd op de muziek uitgebeeld en uitgevoerd. het was een speciale voorstelling en de stunts waren erg gaaf. De muziek was echt cambodiaans, zo voelde je echt de cambodiaanse sfeer :)

de volgende dag moesten we weer optijd op om de bus terug naar siem reap te nemen. we hadden tickets voor 09.00uur maar ze adviseerde om er al om 08.00uur te zijn want de bus kon zomaar eerder vertrekken... ik had nog als tip gekregen dat er een heel goed koffietentje in battambang zat dus dat kon ik niet aan me voorbij laten gaan. om 07.00uur stonden we voor de deur om daar te ontbijten en om koffie te drinken natuurlijk, het was heerlijk! de bus vertrok uiteindelijk pas 09.15uur en rond 13.30uur waren we weer in siem reap. de taxi was er om 15.30uur om vervolgens weer 2 uur terug te rijden naar ons verblijf in samrong. het was best vel reizen maar het was zeker de moeite waard!!

gisteren heb ik hier me verjaardag gevierd. vorig week was er ook al iemand jarig en toen hadden we een klein taarten winkeltje ontdekt, je verwacht er niet veel van maar ze maken hele lekkere en mooie taarten! ik mocht er zelf een uitkiezen en op de dag zelf kon ik hem ophalen. ik kreeg er ook een heel party pakket bij, kaarsjes, feestmuts, borden, bestek en zelfs een sneeuwspray, hoe ze daar aankomen vraag ik me nog steeds af. op school hadden ze happy birthday voor me gezongen en ik had koekjes getracteerd, ook hebben we bloemen geknutseld. knutselen doen ze hier bijna niet, ik vind wel dat, dat er af en toe bij hoort. na schooltijd hebben we met zijn allen eerst palmwijn gedronken en na het avondeten de taart gegeten. Ik heb een hele leuke dag gehad, een dag die ik niet snel zal vergeten.

Dit weekend gaan we weer naar Siem Reap, de meeste vrijwilligers gaan verder reizen of naar huis, zondag komen er 5 nieuwe vrijwilligers. dit weekend ga ik de floating villages bekijken.

Veel Liefs,

Dana.

Reacties

Reacties

Cynthia

Je hebt groot gelijk om lekker met ze te knutselen! Je hebt er meer dan genoeg ervaring mee whahaha..

Leuk om je verhaal weer te lezen Daan! Je zit gewoon al op de helft!!

Dikke kus en nog veel plezier!!

melanie

Leuk hoor!! En superlief dat ze aan je verjaardag hebben gedacht!
Houd die spinnen maar lekker daar ;)

helen

Wat leuk zeg dat je verjaardag toch nog gevierd werd op z'n Cabodiaans iets om nooit meer te vergeten!!En wat een mooie fotoos volgens mij ook 1 van Ruben in een boom????????????????.gr xx

sheila en mieke

Hoi Dana, wat een beeldend relaas, leuk! We kunnen er ons bijna in verplaatsen. Lijkt ons super gaaf om mee te maken. Jij doet het! Leuk ook dat er toch zoveel aandacht aan je verjaardag is besteed. Toch een echt "jarig" gevoel ondanks zo ver van huis. Nu Dana, geniet nog maar bewust. De tijd gaat zo snel, voordat je het weet ben je weer in Nl. Enne het is hier een stukje kouder hoor... Nu meid, nog heel veel plezier, tot het volgende bericht. Take care en lieve groet van ons voor jou. XXX Mieke en Sheila.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active