danavdwaal.reismee.nl

Laatste dagen cultuur week & weekend Siem Reap.

Weer even een verhaaltje over de afgelopen dagen, Ik heb ondertussen weer zoveel meegemaakt dat wil ik graag met jullie delen :)

donderdag:

in de ochtend stond er weer een cultuurles op het programma, buiten in ons klaslokaaltje konden we van alles vragen aan Mr. ear onze cultuur begeleider. We mochten vandaag ook een cambodiaans gerecht klaar maken voor de lunch, iedereen moest hier van eten dus we moesten goed ons best doen. Het eindresultaat was een vispotje (zie foto) ik heb het recept opgeschreven dus als er liefhebbers zijn ;) na de heeerlijke lunch zijn we naar de plaatselijke tempel gegaan hier hebben we een tijdje rondgelopen en gepraat over het geloof.

Vrijdag:

de laatste dag van de cultuurweek! nu maar een ochtendje want vrijdagmiddag zijn we altijd vrij ook met lesgeven. in de middag kan je dan met de taxi naar siem reap of een andere plek naar keuze maar veel anders is er niet. We sluiten de week af met het leukste de tempel schoonmaken. de dag ervoor was een een feest geweest vanwege de volle maan dus we hadden extra geluk. de klaslokalen en de tempel rondom hebben er nog nooit zo schoon uitgezien. na het harde werken hadden we een ontmoeting met een monnik. we moesten in een bepaalde houding zitten en dan oas mocht je vragen stellen. mr Ear vertaalde het in khmer voor ons. als afsluiting moet je altijd een gift geven ik mocht de ginft overhandigen aan de monnik toen ik dat deed moest ik wachten zodat de monnik (ja het is echt) met zijn smartphone een foto kon maken! ik vond het heel vreemd om maar zo te zeggen. ze mogen heel weinig en er zijn strenge regels maar ze hebben allemaal een smartphone... toen ik het aan mister ear vroeg is jet enige wat hij zij dat het steeds meer een modern land word, dus... de monnik was even oud als mij en we moesten ook drie keer soort knielbuiging voor hem maken dat voelde best onnatuurlijk al moet ik eerlijk zijn. Ik weet dat het een teken van respect is maar het zo heb ik het ervaren.

Siem reap:

het is bijna twee uur met de taxi naar siem reap, we zijn met alle vrijwilligers erheen gegaan, onze verblijfplaats was een hostel genaamd down town siem reap.

zaterdag heb ik Angkor Wat bezocht, we wilde graag de zonsopgang kijken dus om 5 uur stond de tuk tuk voor ons hostel. Het was zeker de moeite waard! de tempel was enorm, je heb het gezien op foto's dus je denk er een beeld bij te hebben maar het was echt heel indrukwekkend.na de zonsopgang stond de tuk tuk te wachten om ons naar een restaurantje te brengen in de bossen, hier konden we lekker ontbijten. dezelfde tuk tuk bleef de hele dag bij ons hij zet ons af en wacht tot we klaar zijn met bezichtigen echt ideaal. het gebied was echt heel groot, ik heb samen met mij kamergenoot en collega marloes de grote tour gedaan. het waren zoveel tempels dat had ik niet verwacht de verste tempel was 25 km verderop dus de tuk tuk was onmisbaar. ze waren een voor een uniek en prachtig. Ik vond het heerlijk om er doorheen te lopen. het ziet er allemaal zo onwerkelijk uit, lijkt ook wel een beetje op jungelbook :p. we hebben bijna 12 uur lang tempels bekeken, het was een mooie ervaring een hoogtepunt tot nu toe, hopelijk een van nog vele. s'avonds zijn we nog lekker uit geweest. Je hebt een straat genaamd pub street daar zijn 2 discotheken tegenoverelkaar je kan midden op de straat dansen en dan kiezen welke muziek je het leukste vind en aan die kan gaan staan.

zondag middag met de taxi terug naar ons verblijf de greenway. onderweg zijn we nog gestopt bij een marktkraampje om bananenchips te kopen maar je had er ook allerlei gefrituurde dieren, ik vond de slang er het lekkerst uitziet dus dat het dessert vanavond. Het vlees was een beetje droog en ik vond het wel iets van kip weg hebben, deze kan ik van mijn lijstje afschrappen ;)

Morgen starten met lesgeven, heb er zin in!!

Liefs,

Dana.

Reacties

Reacties

Helen

Superleuk weer om je verhaal te lezen zo heb je ook een beetje het gevoel dat je het mee beleefd.Wat leuk dat je al een klik hebt met een andere vrijwilliger dat geeft je vast ook een fijn gevoel dat je er niet alleen in staat.Heel veel succes met lesgeven morgen en ik kijk weer uit naar je volgende verslag!!!?????

mieke

Leuk je verhalen! Veel succes met les geven, en geniet van alles xxx :-) :-) Mieke.

mieke

Zie reactie

mieke

Volgens mij proef alles naar kip:-)

Cynthia

Slang gegeten. ...omg....whahaha! Maar leuk verhaal weer meis...succes morgen! Xx

Krista

Slang ook! Ben dan wel benieuwd wat de andere gerechten waren omdat je deze het "lekkerst" eruit vond zien...

Sheila

Heej Dana, leuk dat je dit met ons wilt delen. Ik ben jaloers op je hoor, zoveel mooie en bijzondere dingen zien. Top dat je deze keuze hebt gemaakt. Ik hoop dat er nog vele mooie ervaringen mogen komen. Veel plezier met je collega.

Lieve groet Sheila

Nanda

heel erg leuk die foto's en filmpjes.
en wat beleef wat mee ik vond wel vies dat je een waterslang op heb. moet er geen gewoonte van maken hoor. bij de Jumbo gaan ze ook insecten verkopen zoals meelwormen sprinkhanen enz. het moet niet gekker worden. op mijn werk heb ik de foto's van je verslag laten zien,ze vond het super! ik schrijf geen bericht via mob want mijn batterijen gaan op. Mees en Daan verjaardag was super ze hebben van hun ouders nieuwe fietsen gehad met versnellingen ze komen alleen niet bij de grond. ik mis je wel bij de schoonmaak van mijn huisje. de kachel van ma ging voor de 4 keer stuk is weer gerepareerd als weer stuk gaat kan die niet meer gerepareerd worden. en Tara-kim gaat ook leren klaverjassen. Tara-kim verjaardag vieren zij 6 dec. avonds. heb je al mails gehad van de kerst van krista? X nanda

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active