danavdwaal.reismee.nl

first week greenway school

de eerste week zit er alweer bijna op, ik vond het super! de tijd is echt hard gegaan. je word aan het begin van les speciaal begroet en aan het einde van de les weer. we hebben een ochtend klas en een middag klas dus twee verschillende klassen op een dag. er zijn dagelijks rond de 20 a 24 kinderen. de leeftijd in de klas is heel verschillend, het varieerd van 6 tot 13 jaar oud, maar ze zitten ongeveer allemaal op hetzelfde niveau, al denk ik dat sommige kinderen al veel verder zijn dan andere. ze zijn heel leergierig en doen actief mee met de les. we moeten elke dag zelf een les voorbereiden echt richtlijnen zijn er niet dus dat maakt het wel lastig. we hebben de vorige teachers nog gesproken dus we wisten wel een beetje wat er al gedaan was en waar ze moeite mee hadden. het is basis engels en soms is het met handen en voeten uitbeelden wat we bedoelen, ook doen we veel met plaatjes (wat we zelf op het bord tekenen) we hebben een whiteboard waar we op kunnen schrijven. op het speelterrein kan je voetballen er zijn schommels en een klimrek. ook zijn er tioletten, waskraantjes en een bibliotheek gedoneerd. alles is gebouwd door vrijwilligers. in de bibliotheek zijn wat boeken, kleurtjes, lijm en schriftjes. er staat ook een tv waar ze liedjes op afspelen, de kinderen zijn er gek op om daar lekker te dansen en mee te zingen met de engelse liedjes. de liedjes die we hebben is hoki poki en de vogeltjes dans. bij ons verblijf zijn fietsen aanwezig dus we fietsen elke dag naar de school en in de pauze fietsen we weer terug. het is ongeveer 15 min fietsen. ik leer nu al iets beter de kinderen kennen, in het begin lijken ze allemaal zo op elkaar en de namen zijn soms bijna onuitspreekbaar maar het gaat steeds beter :) ook doen we na het les geven verschillende spellen, het is echt roeien met de riemen die je hebt, zo hebben we vandaag bingo gedaan wij hadden woorden op het bord geschreven, de kinderen mochten 4 woorden overschrijven. als beloning voor de bingo had ik kaartjes gemaakt met een tekening, een hartje, bloem en ster. ze waren er zo blij mee dat is zo mooi om te zien. we worden elke dag beladen met knutselwerkjes en tekeningen echt heel lief.

na het lesgeven vandaag hebben we weer wat insecten gegeten en een plamwine gedronken. ze klimmen dan in de boom en halen vers de wijn eruit, het rijkt zurig maar het smaakt zoet.

ook zijn er al weekend plannen gemaakt, vrijdag middag vertrekken we weer naar siem reap, zaterdag ochtend ga ik met marloes naar Battam bang, het is 4 uur rijden vanaf siem reap je kan er een leuke dagtour doen met de tuk tuk en in de avond naar het circus. zondag ochtend gaan we terug naar siem reap en vanaf daar weer terug naar ons verblijf. ik vind het ook leuk om verschillende plaatsen te bezoeken en dit was als tip gegeven om zeker te doen.

kus, dana

Helen

He die Dana wat geweldig je verhaal van deze week,Fijn dat je het zo naar je zin hebt en dat je weer zoveel kennis opdoet mbt het lesgeven.Er was gisteravond bij Rtl late night nog aandacht aan gegeven over vrijwilligerswerk in Cambodja , ook toevallig hè!
Hier gaat alles zijn gangetje Ruben ook alweer een week weg wat gaat de tijd toch snel!Geniet van al het moois daar en ik kijk weer uit naar je volgende verslag!!gr xxHelen.

dana

He Helen,

oh echt waar?! dat is inderdaad toevallig :) ja de tijd gaat best snel, ruben is ook alweer een weekje aan boord, voordat je het weet is iedereen weer thuis ;) hoe is het bij jullie? groetjes aan iedereen!
xxx dana

Annemiek Verbeek

Hoi Dana,

Wat ontzettend leuk om jou zo te zien genieten op al je foto's en je verhalen zijn mooi om te lezen. Wat fijn dat je het zo naar je zin hebt!
Ik ben benieuwd naar je mooie verhalen als je weer terug bent, want ik mis je wel hoor!!!!

Dikke knuffel!!