danavdwaal.reismee.nl

Floating village

Hey allemaal,

Er is alweer een week voorbij, de tijd gaat echt hard! Dit weekend zijn er weer veel vrijwilligers op doorreis gegaan of terug naar huis.

Vrijdag na de Lunch zijn we met drie taxi's richting siem reap gereden, elk weekend verblijven we tot nu toe in het zelfde hostel.

in het centrum en eromheen heb je ernorm veel wellness centers. tot nu toe was ik er alleen nog maar voorbij gelopen maar vrijdag kon ik het niet laten om een pedicure te laten doen. me voeten zijn de afgelopen weken flink verwaarloosd dus ik vond het wel tijd en voor de prijs hoef je het zeker niet te laten. Het was een uur lang genieten :)

in de avond hadden we afgeproken om met zijn alle uiteten te gaan, de voorkeur ging uit naar happy italy maar ze hadden er ook khmer eten dus daar ben ik voor gegaan. Nu ik hier ben vind het, het leukste om cambodiaans eten te proberen. ik probeer graag nieuwe uit maar dat was misschien al opgevallen ;) van insecten eten is het deze week niet gekomen maar de spin staat nog op mijn lijstje... ook hebben ze veel fruit soorten die ik nog nooit op.

zaterdag hadden we de tuk tuk geboekt om ons naar the floating village te brengen. we waren met zijn drieeen marloes, johanne (uit duitsland). het was een uurtje rijden vanaf ons hostel. Ik vind het echt genieten om in een tuk tuk te zitten je kan goed naar de omgeving kijken en dan een heerlijk windje in je gezicht, ja ik kan er wel een dag in doorbrengen. eenmaal daar kregen we voor os drieen een boot aangewezen, best luxe want er konden veel meer mesnen in. het was een houten boot beetje laag op het water. Na 20 minuten varen kwamen bij the floating village aan een dorp op het water, alles is gebouwd op palen, hun vervoersmiddel zijn bootjes. kinderen die samen naar school varen ik vind het wel wat hebben. het was uniek om te zien en erg leuk om alle huizen te bekijken en er doorheen te varen. we zijn ook nog de boot uitgeweest om door een dorp te lopen dat niet meer in het water stond. omdat het regen seizoen voorbij is was daar al het water al weg. De grond was erg bevuild en er hing een aparte lucht.Om er heel lang rond te lopen was niet echt fijn. op de terug weg naar de boot mochten we nog even in iemands keuken spieken, ze waren noodles aan het maken. tijdens de terugweg moesten we ineens van boot wisselen maar als ze dat aangeven dan doe je dat ook, het was nog een klein stukje voordat we er weer waren. in de namiddag waren we weer bij het hostel afgezet.

met het avondeten was er nog maar een klein clubje over, met zijn zessen hebben we bij een guest house gegeten. zondah zijn we uiteindelijk met zijn vieren terug gegaan naar de greenwayer waren al weer wat nieuwe mensen aangekomen. een jongen uit belgie, twee meideneen uit nederland en een uit zwitserland maar van cambodiaanse afkomst. maandag waren er nog twee meiden bijgekomen uit ijsland, met de lunch voorgesteld. toen we terug kwamen van school kregen we te horen dat de twee meiden weer waren vertrokken. ze konden de hitte hier niet aan, om zo maar even een idee te geven over warm het hier kan zijn. vorige week stond er best een wind maar deze week is het weer erg warm, maargoed je raakt gewend aan contstant zweten, en straks is het weer een winterjas en sjaal dus ik neem het maar voor lief :)

Liefs,

Dana.

Reacties

Reacties

helen

Hoi Dana wat een geweldig verhaal weer van je en zo mooi dat wij hier in dat koude kikkerlandje jou zo op de voet kunnen volgen echt prachtig!!
Geniet er nog maar van want voor je het weet ben je weer thuis!
Dikke kus van ons Steef en Helen xx

Cynthia

Leuk verhaal weer Dana! Geniet inderdaad nog maar even van het mooie weer...vanmorgen 0 graden...brrrr sjaal om, muts op...druipneus ;)

En je voeten zien er netjes uit hoor op de foto! whahaha..
Geniet er nog maar van meid...enne als je die spin gaat eten...daar willen we ook graag foto's van :)
Liefs!

Sheila

Hoi Dana,
Leuk verhaal :-) Wat een fantastische ervaring voor je.
Ik zou ook alles uit proberen hoor, veel te spannend om het niet te doen. De cultuur niet enkel zien maar ook voelen en proeven ;-) Veel plezier nog, het einde is al weer in zicht. De tijd vliegt. Lieve groet Sheila

WKMDF

Hee Daan, wat een leuk verhaal weer. Echt leuk dat je zoveel kunt doen/zien. En ja....geniet maar van het warme weer want heb hier vanmorgen mijn autoruiten staan krabben!! :-(

Tot snel! x van ons

mieke

Hoi, dana:-) wat een leuke verhalen om te lezen! En vooral JiJ die het allemaal in levende lijven mee maakt! Wat een ervaring, om nooit meer te vergeten! Nou Dana dikke kus van mij uit het koude grijze kikkerlandje en tot gauw:-) lieve groet Mieke.

nanda

hoi Dana

de wedstrijd van afgelopen zaterdag met 8-0 verloren we hebben met zijn alle heel veel fouten gemaakt we waren te lief voor de tegen standers volgens ma. ik ga met ma volgende week dinsdag t/m donderdag een paar dagen op vakantie naar Nijmegen lekker uiteten en bioscoopje maken en lekker shoppen. en bedank voor je kaart heel leuk en de berichten zijn ook heel gaaf om te lezen of je van dichtbij met jou meemaakt daar. foto's en filmpjes zijn ook super bij mijn werk en bij ma thuis vinden het super leuk. en oma en opa ook.
en wat is daar warm 34 graden hier in NL. is het rond de 8 graden en avonds rond de -2 graden tot 2 graden.
je moet ook de groeten van Margo Verschoor want die vinden de foto's ook superleuk. ik heb een klein beetje kerststress want de kerstmarkt komt steeds dichterbij waar ik zaterdagmiddag en avonds werk en ma mijn daarna ophaalt kom jij ook op de kerstmarkt samen met ma misschien met of zonder vriend? ik mag eigenlijk niet vragen van ma... cadeau van pa doe ik samen met Tara-kim. Mees en Daan en Fien hebben zaterdag 29 nov een judowedstrijd in de valk om 18.00 uur. veder heb ik niks bijzonders behalve dat ik je mis maar gelukkig kom je al snel thuis. dikke knuffel van Nanda.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active