danavdwaal.reismee.nl

laatste week greenway

hey!

De laatste week is alweer aangebroken! als ik erop terug blik is de tijd hard gegaan, maar het is niet aan me voorbij gegaan. Ik heb van elk moment bewust genoten, in een korte tijd kan je, je zo snel ergens thuis voelen en heb je al snel een bepaald ritme. ik geniet vooral van de kleine dingen. in de ochtend staat er altijd een heerlijk ontbijt voor ons klaar het is elke dag een feestje om te mogen aanschuiven aan tafel. het fietsen naar school, alle kinderen die je onderweg begroeten en het fietsen over de zandpaden, het welkom van de kinderen op school, die mooie glimlachen en het enthousiastme bij elke oefeningen of spel. de knuffels en de high fives die je einde van de les krijgt, het cambodiaanse koffie tentje op de terugweg, de mooie zonsondergang bekijken onder het genot van een glaasje palmwijn, of een kleine workout voor het eten in het park, het relaxen in de hangmat.

na 4 weken kan ik zeggen dat ik (bijna) alle namen van de kinderen uit mijn hoofd kan. inmiddels is de middag klas uitgebreid naar rond de 32 kinderen mijn record staat op 36. het is erg pittig en lastig om je aandacht te verdelen. er zijn er veel die extra aandacht nodig hebben en dat kan je niet bieden. de afgelopen weken ben ik met de volgende onderwerpen bezig geweest: lichaam, kleding, voertuigen en kleuren. in het begin deed ik ook wat zinnen maar dat is voor dit niveau nog te moeilijk dus ik hou het bij woorden en opdrachten. elke week doe ik een soort dictee om te kijken of ze de woorden al kunnen schrijven, bij een aantal gaat het goed maar de meeste helaas nog niet. Deze week wil ik zoveel mogelijk herhalen en voordat ik weg ga nog een knutselactiviteit. Het benoemen gaat ze goed af en aanwijzen kunnen ze ook maar als ze de woorden uit hun hoofd moeten schrijven word het erg lastig. Soms wel frusterend wat je doet zo je best om ze iets bij te brengen en als je na een toets dan zie dat ze er eigenlijk niks van begrijpen is dat best wel teleurstellend. ze hebben ook maar 3 uurtjes per dag engelse les. Daarom heb ik ook van het weekend engelse leerboeken gekocht voor mijn klas 50 kids in totaal. het is een boek met meer dan 300 woorden met plaatjes. ook het onderwerp lichaam, kleding en voertuigen staan erin ze mogen de boeken mee naar huis nemen zodat ze ook thuis engels kunnen leren. voor de school zelf heb ik een aantal engelse leerklokken gekocht, gekleurd papier en kleurboeken. elke week doe ik een activiteit, we hebben maskers gemaakt, een ballonnenspel gedaan met de ballonnen doe ik van Wasko heb gekregen en kleurplaten.

morgen komen wat nieuwe vrijwilligers op de school langs om te kijken en te overleggen wie welke klas krijgt want volgende week zijn er 3 klassen vrij dus ik kan een overdracht geven aan de volgende leraar dat vind ik wel fijn :)

vandaag ben ik ook nog even in thailand geweest, ik moest mijn visa verlengen, de thaise grens is hier een half uurtje met de scooter vandaan. na 4 formulieren, kleine wandeling door thailand en 8 balies verder was ik weer in cambodia.

Afgelopen weekend lekker rustig aangedaan. vrijdag de hele middag geslenterd op de old market en de night market, zaterdag hebben we een zwembad opgezocht, en in de avond het circus bezocht. zondag de schoolboeken gehaald met de andere vrijwilligers geluncht en weer met de taxi terug :)

Dit zal het laatste stukje worden dat ik schrijf. Ik hoop dat ik jullie een beetje beeld hebben gekregen van mijn ervaringen hier.

Tot gauw!

Liefs,

Dana

Reacties

Reacties

Helen

Nou Dana dat hebben we zeker!!Wat een geweldige ervaring heb je daar opgedaan maar we zijn ook weer heel blij dat je volgende week weer heerlijk thuis bent.Goed reis en tot zondag!!????????xx

Sjoerd en Syl

Daan, je bent een topper!
Fijn dat je het zo naar je zin hebt gehad en leuk dat we een beetje mee mochten genieten.
Tot zondag,
dikke kus S&S

melanie

Hartstikke leuk allemaal weer.
alvast een hele goede reis terug en geniet nog maar ff flink daar!
Xxx

Sheila

Hoi Dana, bezige bij... Leuk dat we met je mee mochten kijken op jouw reis. Fijn ook dat je wel bewust hebt genoten en nog. Wat zal je veel indrukken te verwerken hebben gehad en nog. Dit zal je nooit vergeten!
Het zou leuk zijn als je nog iets meer resultaat boekt met al je inspanningen voor de kinderen, maar zo niet; ook voor hun heel leuk om zo'n enthousiaste juf te hebben gehad!

Geniet nog een kleine week en ik hoop dat je een veilige terug reis zult hebben.
Hartelijke groet en dank voor het delen.
Sheila

mieke

Hoi, Dana zit er bijna op! Wat fijn dat we mee hebben kunnen genieten van al jou leuke foto's reisverhalen etc TOP! Ervaringen voor jou om nooit meer te vergeten! En heel leuk om te vertellen en delen met jou kinderen op Papendrecht.Veilige terugreis geniet nog even en tot gauw dikke kus X Mieke:-)

Krista

Wat een super ervaring!! Dit vergeet je nooit meer. Zo leuk om je verhalen te lezen! En nu weer bijna naar huis! Nou trek je muts en wanten maar aan! ;-P

Tot zondag!
Dikke kus van ons!

nanda & cora

wij zitten hier achter de computer in ons hotel in Ooij
vlak bij Nijmegen. net het prachtige verhaal van je gelezen en je prachtige fotos gaan we zo bekijken.
merken wel dat je ontzettend geniet van je reis. alvast een veilige terug reis tot zondag!

xxx nanda&cora

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active